11. februar 2012

Peugeot iOn

"iOn" - ekonomičen, enostaven, električen
Na tržišču se pojavljajo prvi avtomobili z zgolj električnim pogonskim sklopom. Eden takih je tudi predstavljeni Peugeot iOn, tihi mestni malček. Razvit je na osnovi Mitsubishijevega modela i-Miev, prav tako pa na njem pod imenom C-Zero najdemo tudi značko Citroëna. Vozilo z 2,5 metra medosne razdalje kljub majhnim zunanjim meram v notranjosti ponuja veliko prostora. Upravljanje je nadvse enostavno, kot bi vozili avtomobil z avtomatskim menjalnikom.
"Veliki" - s 5 vrati in 2,5 metra medosne razdalje

iOn ni hibridno vozilo, odvisen je samo od elektrike. Baterije kapacitete 16 kWh zadostujejo za okoli 130 kilometrov vožnje, več kot dovolj za opravke po mestu. A kmalu ugotovimo, da elektrike ne potrebujemo le za prevoz. Njeni porabniki so tudi luči, brislaci, servo volan, pomična stekla v vratih, predvsem pa gretje. Medtem, ko odvečno toploto motorjev z notranjim zgorevanjem lahko učinkovito izkoriščamo za gretje notranjosti vozila, v električnem avtomobilu potrebujemo namenski električni grelec, kar ob uporabi zmanjša doseg za dobro četrtino.

"Tank" - baterije
Elektromotorji so neizmerno bolj učinkoviti od "navadnih" z notranjim izgorevanjem. So pa tudi tihi. S stališča udobja potnikov je to pozitivno, s stališča drugih udeležencev v prometu (mislim predvsem na pešce) pa vse prej kot to. Pozornost velja predvsem pri vključevanju v promet, prav tako pa bomo morali tudi kot pešci v prihodnosti postati bolj pozorni na neslišne avtomobile. Je pa iOn dobro založen z varnostno opremo. Vanj je serijsko vgrajenih 6 zračnih blazin ter sistema ABS in ESP, ki skrbita za ohranjanje smeri in stabilnost vozila.

"Testna vožnja" - dinamična, udobna

Priprava na vožnjo je na las podobna avtomobilom z motorji z notranjim zgorevanjem. S ključem je potrebno "zagnati" elektroniko, da se na armaturi izpiše "Ready". Od tu dalje je vožnja enaka kot pri avtomatiku, manjka le zvok motorja. Moč elektromotorja s 47kW (64 KM) na papirju ne obeta športnih zmogljivost. A pozor! Elektromotrji razvijajo najvišji navor že od 0 obratov naprej. iOnov ga razvija 180 Nm od 0 - 2000 obratov v sekundi. To pomeni soliden pospešek z mesta, kar se je izkazalo tudi med vožnjo. Prav tako mu problemov ne povzročajo klanci. Zanimiva pa je simulacija zaviranja z motorjem, ko umaknemo nogo s plina - elektromotor namreč ne bi zaviral sam, če bi mu le prekinili dovod elektrike. Elektronika poskrbi, da vožnja poteka udobno brez naglih pospeškov ali pojemkov.

"Gorivo" - pretakajo se elektroni

Polnjenje je možono na več načinov: preko 220V vtičnice ali preko namenskih polnilnih postaj z enosmerno napetostjo. V prvem primeru traja polnjenje baterij do polne kapacitete okrog 6 ur, v drugem pa je akumulatorje mogoče napolniti do 80% v 30 minutah. Naj omenim še strošek polnjenja, ki za 100km vožnje znaša malenkost več kot 1 €. Žal pa je (pre)visoka cena osnovnega modela, stal naj bi okrog 35.000 €, še vedno bariera, da bi si ga privoščilo kakšno gospodinjstvo. Avtomobil je v test posodila družba Holding Slovenske Elektrarne.

Ni komentarjev:

Objavite komentar