|
"iOn" - ekonomičen, enostaven, električen |
Na tržišču se pojavljajo prvi avtomobili z zgolj električnim pogonskim sklopom. Eden takih je tudi predstavljeni Peugeot iOn, tihi mestni malček. Razvit je na osnovi Mitsubishijevega modela i-Miev, prav tako pa na njem pod imenom C-Zero najdemo tudi značko Citroëna. Vozilo z 2,5 metra medosne razdalje kljub majhnim zunanjim meram v notranjosti ponuja veliko prostora. Upravljanje je nadvse enostavno, kot bi vozili avtomobil z avtomatskim menjalnikom.
|
"Veliki" - s 5 vrati in 2,5 metra medosne razdalje |
iOn ni hibridno vozilo, odvisen je samo od elektrike. Baterije kapacitete 16 kWh zadostujejo za okoli 130 kilometrov vožnje, več kot dovolj za opravke po mestu. A kmalu ugotovimo, da elektrike ne potrebujemo le za prevoz. Njeni porabniki so tudi luči, brislaci, servo volan, pomična stekla v vratih, predvsem pa gretje. Medtem, ko odvečno toploto motorjev z notranjim zgorevanjem lahko učinkovito izkoriščamo za gretje notranjosti vozila, v električnem avtomobilu potrebujemo namenski električni grelec, kar ob uporabi zmanjša doseg za dobro četrtino.
|
"Tank" - baterije |
Elektromotorji so neizmerno bolj učinkoviti od "navadnih" z notranjim izgorevanjem. So pa tudi tihi. S stališča udobja potnikov je to pozitivno, s stališča drugih udeležencev v prometu (mislim predvsem na pešce) pa vse prej kot to. Pozornost velja predvsem pri vključevanju v promet, prav tako pa bomo morali tudi kot pešci v prihodnosti postati bolj pozorni na neslišne avtomobile. Je pa iOn dobro založen z varnostno opremo. Vanj je serijsko vgrajenih 6 zračnih blazin ter sistema ABS in ESP, ki skrbita za ohranjanje smeri in stabilnost vozila.
|
"Testna vožnja" - dinamična, udobna |
Priprava na vožnjo je na las podobna avtomobilom z motorji z notranjim zgorevanjem. S ključem je potrebno "zagnati" elektroniko, da se na armaturi izpiše "Ready". Od tu dalje je vožnja enaka kot pri avtomatiku, manjka le zvok motorja. Moč elektromotorja s 47kW (64 KM) na papirju ne obeta športnih zmogljivost. A pozor! Elektromotrji razvijajo najvišji navor že od 0 obratov naprej. iOnov ga razvija 180 Nm od 0 - 2000 obratov v sekundi. To pomeni soliden pospešek z mesta, kar se je izkazalo tudi med vožnjo. Prav tako mu problemov ne povzročajo klanci. Zanimiva pa je simulacija zaviranja z motorjem, ko umaknemo nogo s plina - elektromotor namreč ne bi zaviral sam, če bi mu le prekinili dovod elektrike. Elektronika poskrbi, da vožnja poteka udobno brez naglih pospeškov ali pojemkov.
|
"Gorivo" - pretakajo se elektroni |
Polnjenje je možono na več načinov: preko 220V vtičnice ali preko namenskih polnilnih postaj z enosmerno napetostjo. V prvem primeru traja polnjenje baterij do polne kapacitete okrog 6 ur, v drugem pa je akumulatorje mogoče napolniti do 80% v 30 minutah. Naj omenim še strošek polnjenja, ki za 100km vožnje znaša malenkost več kot 1 €. Žal pa je (pre)visoka cena osnovnega modela, stal naj bi okrog 35.000 €, še vedno bariera, da bi si ga privoščilo kakšno gospodinjstvo. Avtomobil je v test posodila družba Holding Slovenske Elektrarne.
Ni komentarjev:
Objavite komentar